Witaj na PlanyNaWakacje! Zaloguj się z

Fitness4Malta - Aktywne wakacje na Malcie

Bezpieczeństwo w Ameryce Północnej i Łacińskiej (cz. 1)

Meksyk

Meksyk nie jest obecnie najbezpieczniejszym miejscem. Od dwóch lat prowadzona jest wojna pomiędzy kartelami narkotykowymi a rządem Meksyku. Szczególnie 200 kilometrowy pas ciągnący się od granicy z USA na południe jest uważany za strefę wojny. My przejechaliśmy go swoim samochodem i nie mieliśmy problemów. Spotkaliśmy co prawda policjantów, którzy chcieli wyłudzić od nas pieniądze.

Zatrzymani zostaliśmy również przez liczne kontrole wojskowe, ale nie było większych problemów.

meksykańskie kobiety

W Meksyku są trzy rodzaje policji. Policia Federal, Policia Nacional oraz Policia Municipal

Policia Municipal.

Policja Federal jest najlepsza z nich wszystkich. Są to profesjonaliści dobrze opłacani przez rząd Meksyku. To głównie oni prowadzą wojnę z kartelami narkotykowymi. Z nimi możecie czuć się bezpiecznie.

„Łapówkarstwo” w ich przypadku jest bardzo rzadkie (jeśli w ogóle).

Policja Nacional i Municipal

W przypadku policji Nacional i Municipal to zupełnie inna sprawa. Szczególnie ta ostatnia dała nam się we znaki.

Rezerwuj przez internet

Dojazd: bilety lotnicze bilety autokarowe bilety na rejs

Noclegi i wczasy: hotele hostele prywatne kwatery wczasy i wycieczki

Na miejscu: wynajem auta transfery z lotniska zwiedzanie z autobusu

Drogi w Meksyku

Nie słyszeliśmy, aby ktokolwiek został okradziony w Meksyku. Meksykanie są bardzo przyjacielsko nastawieni do obcokrajowców.  Dla podróżujących samochodem mamy dwie wskazówki. Unikać jazdy nocą (nam się parę razy zdarzyło) i lepiej jechać płatnymi autostradami (drogie!!!) niż męczyć się lokalnym drogami, które niejednokrotnie są w opłakanym stanie.

W miastach typu Tijuana, Mexico City czy Tampico zachować ostrożność, gdyż są one niebezpieczne. My byliśmy w stolicy oraz Tampico i nie mieliśmy problemów. Zawsze jednak zwiedzaliśmy miasto z lokalnymi ludźmi, którzy są najlepszymi przewodnikami.

Tijuana - Meksyk

Tijuana w Meksyku

Belize

Belize nie jest krajem do którego turyści waliliby drzwiami i oknami. Dla nas też nie był niczym szczególnym. Jest on jednak bezpieczny i nie słyszeliśmy o nikim, kto miałby tam jakiekolwiek problemy.

Jutro część 2…..

Bezpieczeństwo w Ameryce środkowej : Gwatemala, Salwador, Honduras

Mapa: Meksyk

(+/- zbiżaj lub oddalaj mapę)